Polityka prywatności
Polityka prywatności
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL
OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
TZW. RODO
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rozporządzenie) Navis Clinic
informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:
I. Administrator
Administratorem Państwa danych osobowych jest Łukasz Golec
prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Navis Clinic w Łodzi (90-
001) przy ul. Nawrot 48 lok. U1, zarejestrowaną w Ewidencji Działalności
Gospodarczej przez Prezydenta Miasta Łodzi pod numerem: 483385, nr
NIP: 8291662424, REGON: 387898219, zwany dalej „Administratorem”.
II. Kategorie danych osobowych
Administrator przetwarza następujące kategorie danych: dane
identyfikacyjne, dane adresowe dane kontaktowe, dane o stanie zdrowia
oraz dane genetyczne i biometryczne.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora,
oprócz uzyskanych zgód, jest art. 9 ust. 2 lit h Rozporządzenia tj.
„przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub
medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy
medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia
społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki
zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub
prawa państwa członkowskiego […]” oraz art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia tj.
prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora.
Cele realizowane przez Administratora w związku z powyższym to:
1. Rejestracja pacjentów;
2. Świadczenie usług medycznych;
3. Rozliczanie świadczonych usług;
4. Udostępnianie danych medycznych;
5. Archiwizacja;
6. Marketing oferowanych przez siebie usług;
7. Statystycznych;
8. Badań naukowych.
IV. Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych
Administrator będzie przechowywał Pani/Pana dane osobowe:
• w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres
obowiązywania umowy, a następnie przez okres oraz w zakresie
wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres
niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony
przed zgłoszonymi roszczeniami;
• w związku z realizacją obowiązku nałożonego przepisem prawa przez
okres w nim określony – m.in. ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta;
• w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez
Administratora w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia
przez Panią/Pana sprzeciwu;
• w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez
Administratora po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od
umowy – do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody;
• w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony
przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia
potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu;
V. Informacja o odbiorcach danych osobowych
Dane są przeznaczone dla Administratora oraz mogą być przekazane
następującym odbiorcom:
• podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub
upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom
uprawnionym do otrzymania od Administratora danych osobowych
lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na
podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
• podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do
świadczenia przez Administratora usług medycznych;
• podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane
dotyczą w imieniu Administratora na podstawie zawartej z kliniką
umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
VI. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego
przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych
osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do
analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej
sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań,
wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
W zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz
udzielonych przez Panią/Pana zgód dane osobowe osoby, której dane
dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się
wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem.
Tego rodzaju sytuacja występuje w momencie realizacji celu
marketingowego i promocji działalności prowadzonej przez
Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być wówczas
wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana
spersonalizowanej oferty.
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych w
tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (prawo
do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania na warunkach
wynikających z Rozporządzenia.
W zakresie w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie
zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu
zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody –
przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj.
prawo do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w
ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do
odczytu maszynowego (może Pani/Pan przesłać te dane innemu
Administratorowi) oraz prawo żądania bezpośredniego przeniesienia
Pani/Pana danych przez Klinikę innemu Administratorowi o ile jest to
technicznie możliwe.
W zakresie w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu
promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora –
przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie
sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na potrzeby promocji i
marketingu działalności prowadzonej przez Administratora, w tym
profilowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest związane z promocją i
marketingiem działalności prowadzonej przez klinikę.
Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie
Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych
osobowych.
IIX. Źródło pochodzenia danych
Pani/Pana dane mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku
udzielonego pełnomocnictwa), źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i
rejestrów: REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG),
Krajowego Rejestru Sądowego) oraz od innego Administratora, który
przekazał je klinice zgodnie z prawem do przenoszenia danych. W
pozostałych przypadkach dane są zbierane od osoby, której dane dotyczą.
IX. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego
Administrator w przypadkach uzasadnionych i koniecznych, w celu
prawidłowego świadczenia usługi opieki zdrowotnej oraz wykonania
umowy (np. realizacji Pani/Pana dyspozycji związanych z umową), a także
w przypadkach, gdy transfer danych osobowych jest konieczny, przekaże
Pani/Pana dane osobowe do organizacji międzynarodowych lub udostępni
Pani/Pana dane osobowe podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim
Obszarem Gospodarczym (EOG).
X. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże
jest warunkiem możliwości świadczenia usług medycznych oraz zawarcia i
realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków
Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W
przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest
odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy.
W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie Pani/Pana
zgody, podanie danych osobowych jest dobrowolne.
§ 11 Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie
zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
2. Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem
elektronicznym www.navisclinic.pl oraz
https://rejestracja.medchart.pl/980a30e0 w wersji elektronicznej,
umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą
systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień
Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian
wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu
ulepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną
poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie
informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany
Regulaminu stają się skuteczne w terminie 14 dni od ich
opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.
4. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby
uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub
niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego
Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w
najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
5. Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego
Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą
starały się w pierwszej kolejności załatwiać drogą porozumienia. W
razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd
powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada
1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z
późn. zm.).